Podle provedených průzkumů se společnosti a podnikatelé výrazných omezení kvůli pandemii nebojí. Dvě třetiny firem loni nepředpokládaly, že by činnost státních orgánů nějak zásadně zasáhla jejich podnikání.
Na konci loňského roku neplánovalo 66 % firem další protiepidemická opatření, pokud jim to vláda nedoporučila či přímo nenařídila. Společnosti, které dobrovolně provádějí preventivní opatření, přistupují nejčastěji k testování zaměstnanců nebo umožnění práce z domova.
Důvodem pozitivního přístupu podnikatelů je důvěra v očkování, ke kterému některé firmy motivují své zaměstnance dnem volna nebo finanční odměnou. Podniky napříč všemi odvětvími se s nařízenými opatřeními naučily fungovat, a proto věří, že k dalšímu zpřísnění nedojde. Otázkou však zůstává, jak se situace ve firmách bude nadále vyvíjet vzhledem k tomu, že počet nakažených opět narůstá.
Téměř polovina firem, které restrikce ze strany vlády očekávaly, se na situaci nijak zvlášť nepřipravovaly, uvádí Marcela Hrdá, partnerka poradenské skupiny Moore Czech Republic. Většina společností především dodržuje základní pravidla 3R (ruce, roušky, rozestupy).
Restriktivní opatření, která loni zasáhla snad všechny podnikatele v Česku, byla často nepřehledná, byl v nich chaos a často se měnila. V tu chvíli řada podnikatelů velmi ocenila, že jsou součástí franšízové sítě. Poskytovatelé franšízových licencí si v takové situaci zároveň uvědomili, jak důležitou roli hrají pro své franšízanty. Pro mnohé z nich se totiž stali podporou, která jim umožnila orientovat se v neustále se měnících podmínkách pro jejich byznys, říká Lenka Nováková, konzultantka portálu Franchising.cz.
Podpora ze strany franšízových sítí směřovala k franšízantům také v podobě zajištění dodávek hygienických a ochranných prostředků. Mnoho franšíz také přistoupilo ke změnám ve fungování a poskytování franšízových licencí či k odpuštění několika poplatků. Příkladem změn je třeba neustálá inovace online platforem, díky kterým mohou firmy obsluhovat své zákazníky i v situaci, kdy pobočky svých provozoven musí zcela uzavřít.
Chcete se o fungování franšízy dozvědět více?
Pokud vás láká stát se součástí stabilní a úspěšné franšízové sítě na trhu, neváhejte se obrátit na specialisty EXTÉRIA MARKETU. Kontaktujte manažera poboček Davida Slezáka na tel. čísle +420 732 568 753.