• (+420) 728 948 479
  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Jak šel čas s EXTÉRIÍ

Jak šel čas s EXTÉRIÍ

Rok 2021 byl pro společnost EXTÉRIA přelomovým. Letos totiž firma slaví 10 let od svého založení na českém trhu. Pro EXTÉRII byl rok zásadním také kvůli pandemii koronaviru, která výrazně zasáhla do života podnikatelů i firem již v roce 2020. Právě v té době se naplno projevila unikátnost poskytovaných služeb BOZP a PO a potřeba dodržovat povinnosti v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

Z vlastní zkušenosti se stal skvělý podnikatelský nápad 

EXTÉRIA vznikla v roce 2011 díky osobní zkušenosti současného jednatele společnosti, kdy se mu nahlásila kontrola z oblastního inspektorátu práce. V tu chvíli zjistil, že není sám, kdo ve všech těch zákonných povinnostech a bezpečnostních předpisech plave, a že na trhu úplně chybí nabídka komplexních služeb BOZP a PO.

Na nic proto nečekal a společně s manželkou si založil firmu specializující se na bezpečnost a ochranu zdraví při práci. Po zjištění, jak obrovská je poptávka podnikatelů a firem po službách BOZP a PO, začalo podnikání EXTÉRIE rychle vzkvétat.

Šíření znalostí o dodržování BOZP a PO

Díky neustále rostoucí poptávce po nabízených službách se EXTÉRIA v roce 2015 zařadila na seznam franšízových konceptů. Jen o tři roky později pak založila vlastní franšízový brand zvaný EXTÉRIA MARKET. Jedná se o franšízovou síť, která spojuje službu odborného poradenstvíprodejem bezpečnostního značení firmám i podnikatelům. Z malé ostravské kanceláře se tak stala centrála společnosti. S růstem počtu klientů, franšízových poboček a zaměstnanců rostla společně také celá společnost EXTÉRIA. Bylo pak jen otázkou času, kdy se franšíza EXTÉRIA MARKET rozšíří i na Slovensko, což se také stalo.

Všechno zlé je pro něco dobré

Právě loňský rok prověřil, o jak nepostradatelný produkt na trhu se vlastně jedná, a proč je pro franchisanta výhodou vstoupit právě do konceptu EXTÉRIA MARKET, otevřít si vlastní pobočku a podnikat v oblasti BOZP a PO, kterou musí ze zákona řešit každý podnikatel.

Nároky na dodržování bezpečnosti práce, hygienické předpisy a nařízení se totiž vlivem pandemie mnohonásobně zvýšily nejen pro firmy, ale také pro OSVČ. Potřebu mít BOZP a PO v pořádku si tak začalo uvědomovat stále více podnikatelů, především pak zaměstnavatelů. Ti totiž moc dobře vědí, že kvalitně a komplexně zpracovaná dokumentace BOZP dokáže zmírnit riziko nákazy na pracovišti. Tím se snižují také ekonomické dopady na jejich podnikání v případě, že zaměstnanec musí ze dne na den odejít do nařízené karantény.  

Pandemie ovlivnila také samotné fungování společnosti. Jako všichni ostatní, i EXTÉRIA se musela nepříznivé situaci přizpůsobit. Po dobu nouzového stavu proto centrála odpustila svým franchisantům většinu licenčních poplatků, založila prodejní e-shop a do své nabídky služeb zařadila testování na nemoc COVID-19 pro firmy, které si testování nemohly zajistit vlastními zaměstnanci. Společnost pro své klienty zavedla také affiliate program EXTÉRIA PARTNER.

Především pak díky zákonnému produktu, kterým pobočky EXTÉRIA MARKET své klienty chrání před hrozícími riziky či úrazy, zůstal vysoký trend poptávek o franchisové podnikání. Franchisant si pak může v budoucnu otevřít i další franchisovou pobočku v jiném regionu a svůj zisk tak zdvojnásobit.

Odbornost v BOZP? U EXTÉRIE ji nebudete potřebovat

Bezpečnost práce je široký a především velmi specifický obor, který může zájemce o založení franšízy zprvu vyděsit. EXTÉRIA však myslela i na tohle. Její franchisový koncept totiž franšízantům poskytuje vstupní i průběžná školení a úspěšné know-how celé společnosti. Školení vede zkušený člen EXTÉRIE, ředitel franšízové sítě na Slovensku, který pravidelně školí jak obchodníky a franšízanty, tak také asistentky poboček všech EXTÉRIA MARKETŮ. Díky školení si jeho účastníci zdokonalují komunikační a prezentační dovednosti, učí se, jak správně jednat s klientem, a jak si s ním vybudovat vztah založený na důvěře. Pro ty nejúspěšnější obchodníky si pak centrála přichystala odměny v podobě užívání auta na měsíc zdarma, příspěvek na pohonné hmoty nebo poukazy na wellness pobyty.

Centrála navíc svým franšízantům poskytuje po celou dobu jejich podnikání neustálou podporu. Franšízanti se tak mohou věnovat především obchodu, který je tolik baví. Díky tomu nemusí rozumět celé problematice BOZP, která je velice obsáhlá. Nejčastěji se tak zájemci hlásí z řad různých obchodníků či osob, kterým není obchod či jednání s lidmi cizí.

Franšízantem můžete být i vy. Pokud vás baví obchod a práce s lidmi, je pro vás franšíza tou správnou volbou. Pro více informací kontaktujte Ing. Lucii Šimíkovou na tel. čísle +420 702 036 721.

Společnost EXTÉRIA letos oslavila 10 let od svého založení. Přečtěte si, jak firma rostla a jak ji ovlivnila pandemie koronaviru.


Česká asociace franchisingu

ČESKÁ ASOCIACE FRANCHISINGU (ČAF) je nezisková profesní organizace sdružující na národní úrovni poskytovatele franchisingu – franchisory a odborníky z oblasti práva a poradenství zaměřující se na problematiku franchisingu. ČAF vznikla v roce 1993 a jejími členy jsou jak velké a známé mezinárodní značky, tak i menší tuzemské franchisové systémy.

Kontakt

Česká asociace franchisingu, z.s.
Těšnov 5, 110 00 Praha 1

 (+420) 728 948 479
 caf@czech-franchise.cz

IČ: 49625811

Copyright © 2024 Česká asociace franchisingu